Juridisch secretaresse

Juridisch secretaresse

SIX advocaten Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur minimaal twee jaar relevante werkervaring
  • Ruime kennis van Office-pakketten
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Prioriteiten kunnen stellen
  • Spontaan, nauwkeurig, meedenkend en dienstverlenend

Wat krijg je?

  • Vanaf €2.200 bruto p/m (o.b.v. fulltime dienstverband en afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32-urige werkweek (24-urige werkweek is bespreekbaar)
  • 25 vakantiedagen
  • Ruime opleidingsmogelijkheden
  • Gezamenlijke lunch, gratis middagsnacks en vers fruit, regelmatig kantoorborrels of andere (sportieve) uitjes

Wat doe je?

  • 15% Dossierbeheer
  • 15% Gereedmaken van (proces)stukken
  • 20% Advocaten ondersteunen
  • 15% Agendabeheer en termijnbewaking
  • 15% Telefoon beantwoorden
  • 20% Office manager ondersteunen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Hanneke Ellerman

SIX advocaten

Vacature

Als juridisch secretaresse bij SIX advocaten ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van meerdere advocaten. Denk daarbij aan telefoon-, agenda- en dossierbeheer, het opstellen van correspondentie en het verzorgen en indienen van processtukken. Ook ben je het aanspreekpunt voor cliënten en diverse (gerechtelijke) instanties. Je stuurt vragen van advocaten door of staat hen inhoudelijk te woord. Hierbij heb je ook contact met deurwaarders als het gaat om dagvaardingen. Verder ontvang je bezoekers en verzorg je de lunch.

Daarnaast ondersteun je de office manager bij haar werkzaamheden. Als er bijvoorbeeld een cursus, evenement of cliëntendag georganiseerd moet worden, help je hier bij. Tevens assisteer je bij werkzaamheden ten behoeve van de financiële administratie en help je bij het beheren van de website.

Je bent onderdeel van het Secretariaat, dat momenteel bestaat uit een office manager, een secretaresse, twee oproepkrachten en een vaste freelancer.

Als je het leuk vindt om een veelzijdige baan te hebben waarbij het werktempo hoog ligt, en je het uitdagend vindt om de rust te bewaren en dit uit te stralen in drukke tijden, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Juridisch secretaresse

Een leuke werkdag begint met een goede cappuccino en eindigt met een complimentje over je bijdrage aan een succesvolle uitspraak.

Op een matige werkdag is de bezetting van het Secretariaat niet optimaal. Dan kan het heel druk zijn, waardoor de werkzaamheden ook lastiger te plannen zijn.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie
    • Advocaten ondersteunen
    • Telefoon beantwoorden
    • Office manager ondersteunen
    • Bezoekers ontvangen
    • Financiële administratie
    • Lunch
    • Overleg met Office manager
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Stoelmassage
    • Telefoon beantwoorden
    • Office manager ondersteunen
    • Correspondentie opstellen
    • Contact met cliënt
    • Financiële administratie
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Helpen bij event organiseren
    • Advocaten ondersteunen
    • Telefoon beantwoorden
    • Lunch
    • Advocaten ondersteunen
    • Telefoon beantwoorden
    • Office manager ondersteunen
    • Correspondentie opstellen
    • Cliëntendag helpen organiseren

Voorbeeld uit de praktijk

Een advocaat vraagt of je een pro forma beroepschrift kunt opstellen. Hoe ga je te werk?

Allereerst zoek je de betreffende beslissing op waartegen beroep moet worden ingesteld. Je zoekt vervolgens in die beslissing op bij welke instantie het beroep moet worden ingediend. Aan de hand van voorbeelden zet je de gegevens daarvoor in de huisstijl in een document. Je controleert of het beroepschrift per post of digitaal kan worden ingediend en zorgt ervoor dat de daarvoor benodigde gegevens in het beroepschrift worden opgenomen. Nadat het door jou gemaakte concept door de advocaat is bekeken en - eventueel na aanpassing - is geaccordeerd, zorg je voor een correcte indiening.

Groeipad

Binnen SIX advocaten heb je mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Denk hierbij aan functiegerelateerde opleidingen, zoals een cursus 'Rol-administratie' of 'Wwft voor ondersteunend personeel'. Verdere verdieping in de Office-pakketten en/of persoonlijke ontwikkeling behoort ook tot de mogelijkheden.

Juridisch secretaresse

Werken bij SIX advocaten

SIX advocaten is een toonaangevend en onafhankelijk advocatenkantoor, dat zich uitsluitend richt op overheden en professionele partijen in het vastgoed. Het nichekantoor richt zich op het vastgoed-, bouw-, bestuurs- en aanbestedingsrecht. Cliënten waarderen de persoonlijke, pragmatische en doortastende aanpak.

  • Kantoor in Amsterdam
  • 62% / 38%
  • Gem. leeftijd 42 jaar
  • 16 werknemers in Nederland
  • Casual; soms formeel
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Finn Groen - Oproepkracht op de afdeling secretariaat

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor werkte ik als bezorger, maar ik merkte dat ik toe was aan een bijbaan met meer inhoud. Ik ben bij Six komen werken omdat ik iets van mijn studie in de praktijk wilde brengen. Toen ik eenmaal solliciteerde merkte ik dat Six een gezellige werkplek is, waar je je onderdeel voelt van een team.

Wat was je vorige baan?
Boodschappenbezorger bij Picnic.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wat drinken met vrienden, voetbal kijken en sporten.

Maud - Oproepkracht secretariaat

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag een bijbaan die paste bij mijn studie.

Wat was je vorige baan?
Administratief Medewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wat gezelligs met familie en vrienden.

Ilse Ent - Office Manager / Juridisch Secretaresse

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Drie maanden na de oprichting ben ik van start gegaan bij SIX en sindsdien heb ik het kantoor zien groeien tot wat het nu is. Mijn eerste kantoor was van soortgelijke grootte en daarna heb ik gewerkt bij een groot kantoor aan de Zuidas en vervolgens voor een éénpitter. Na die ervaringen was voor mij duidelijk dat ik het meest op mijn plaats ben bij een klein tot middelgroot kantoor waar we als één team samenwerken en voor elkaar klaarstaan.

Wat was je vorige baan?
Juridisch Secretaresse.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen (met de hond), lezen en bakken/koken.

Wing Yen Wong - Advocaat-Medewerker, Huurrecht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Sinds 2021 ben ik werkzaam bij SIX. Hiervoor heb ik een eigen praktijk gehad met een andere kantoorgenoot. Ik wilde graag weer met collega's samenwerken en ben via via geïntroduceerd bij SIX. Vanaf het eerste gesprek kon ik mij al gelijk vinden in de denk- en werkwijze van SIX.

Wat was je vorige baan?
Advocaat, zelfstandige/eigen kantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen en uit eten.

Fabian Horsting - Advocaat-Partner, Bouw- en Aanbestedingsrecht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot Amerikaans kantoor. Ik wilde in een hecht team aan hoogwaardige zaken werken waarbij ik veel persoonlijke vrijheid zou hebben bij de inrichting van mijn werk. Dat heb ik bij SIX gevonden.

Wat was je vorige baan?
Advocaat bij DLA Piper.

Wat doe je in je vrije tijd?
Eten en drinken met familie of vrienden, een boek of tijdschrift lezen of naar theater.

Irma van den Berg - Advocaat-Partner, Bestuurs- en Omgevingsrecht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Samen met Femke, Wouter, Leon en oud-collega Benno heb ik SIX advocaten in 2008 opgericht. We wilden een top nichekantoor realiseren op het gebied van vastgoed en overheid, maar waar het vooral ook plezierig werken is.

Wat was je vorige baan?
Advocaat bij NautaDutilh.

Wat doe je in je vrije tijd?
Familie en vrienden zien, films en series kijken, lezen en sporten.

Femke Borst - Advocaat-Partner, Huurrecht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Alweer 15 jaar geleden begonnen we SIX advocaten. Advocaat zijn vonden en vinden we nog steeds het mooiste wat er is, dan zonder de Zuidas mentaliteit. Dus hoog gespecialiseerd werk, maar wel pragmatisch. Dichtbij de cliënt, werken voor mensen die je mag. Adviseren en procederen. In een platte organisatie met oog voor elkaar. En dat is wat mij betreft heel goed gelukt.

Wat was je vorige baan?
Advocaat bij NautaDutilh.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, rommelen in de tuin, klimmen en tijd doorbrengen met mijn gezin en vrienden.

Sollicitatieproces

Gesprek met partner & collega
Tweede gesprek
Je hebt de baan

Interessante baan?